تازه های اخبار انتخابات شوراها در قم؛

شهر برای مجردها هم هست /حمله به سوابق تحصیلی /رد پای غیر خودی ها در لیست های نامزدها

تازه‌ترین اخبار انتخابات شورا‌های شهر و روستای قم را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پرونده تبلیغاتی نامزدهای شوراها در قم بسته شد اما پرونده انتخاب صحیح هر کدام از ما  شهروندان برای پیشرفت و آبادانی شهر  باز شد.

کافی است کمی  به گذشته نگاه کنیم  ناکارآمدی برخی از اعضای شورا در دوره پنجم  برای حل مشکلات شهری  تلنگری است که  اینک با دقت بیشتر و انتخابی آگاهانه، افرادی  شایسته  را بر روی یکی از ۱۳ کرسی ششم شوراها آن هم به مدت چهار سال بنشانیم  تا حال و هوای شهرمان بهتر شود.

طبق ماده ۷۵ قانون و ماده ۶۱ آیین نامه اجرایی انتخابات مهلت قانونی تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از بیستم خردادماه آغاز شد و تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۶ خرداد ماه به پایان رسید.

حمله به سوابق تحصیلی 

روزهای تبلیغات نامزدهای شورا روزهای پرتلاطمی بود از تخریب و هجمه علیه یکدیگر تا تخریب پوستر تبلیغاتی در سطح شهر و به تازگی هم مدرک و سواد تحصیلی را نشانه رفتند.

یکی از نامزدها در این باره در فضای مجازی نوشت "به‌جای تخریب و شایعه‌پراکنی در مورد دیگران، سوابق و برنامه‌های خود را ارائه نمایید".

"برخی تلاش دارند کسوت و مدارک علمی بنده که از ابتدایی تا دکتری جز شاگردان ممتاز عالی‌ترین مدارس و دانشگاه‌ها بودم را زیر سؤال ببرند".

"با این که تمایل نداشتم به این مقوله ورود کنم ولی به ناچار با ارائه مدارک ذیل ذهن مخاطبان عزیز را روشن می‌کنم ".

رد پای غیر خودی ها در لیست های نامزدها

شورای هماهنگی اصولگرایان تصاویری از اعضای مورد تایید خود منتشر و اعلام کرد:تصاویر فوق اعضای حاضر در لیست مورد تائید شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم هستند که در هیچ لیست دیگری حضور ندارند.

البته با وجود مکاتبه و امضای جمع نامزد‌های این تشکل بزرگ سیاسی که در آخرین انتخابات موفق شد سه شخصیت بزرگ انقلابی یعنی (حجت الاسلام ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس، آقای دکتر زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و دکتر امیر آبادی از اعضای قبلی هیئت رئیسه) را به پارلمان جمهوری اسلامی بفرستد، متاسفانه با بروز بداخلاقی‌ها و جهت شبیه سازی و به اشتباه انداختن مردم، برخی گروه‌ها بدون اجازه نامزد‌های لیست شورای هماهنگی، نفراتی از اعضای نامبرده را در لیست خود گذاشته و از هیچ روشی نیز جهت توهین و برچسب زدن خودداری نمی‌کنند.

شایان ذکر است که تاکنون حتی نام آنان را هم نبرده ایم و صلاح نمی‌دانیم خوی و منش اسلامی و انقلابی گری را وجه المصالحه بازی برخی سیاست بازان کنیم و برای سلامت و شور فضای انتخابات و حضور بیشتر مردم سکوت کرده ایم.

اعتماد شما مورد افتخار ماست.

شهر برای مجردها هم هست

 نصب تابلوی ورود ممنوع برای مجرد‌ها به شهر بازی و بوستان‌ها در شهر قم چشم می خورد.
 

یکی از نامزدهای شورا در این باره می گوید:معنا ندارد در شهری که کمبود امکانات تفریحی مشهود است، بخشی از شهروندان را از همین محدود امکانات موجود محروم کنیم، آن هم به دلایلی که سال‌هاست در بسیاری از مناطق مردود شمرده می‌شوند.

نامزد انتخابات ششمین دوره شورای شهر قم با بیان این که جلوگیری از ورود افراد مجرد به اماکن تفریحی، خود یکی از عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی است، گفت: رعایت شئون و ضوابط اخلاقی و دینی، امری ضروری از سوی همه افراد جامعه است و ربطی به مجرد و متاهل بودن یا حضور افراد در قالب خانواده ندارد بنابراین منطقی نیست تنها به بهانه مجرد بودن اشخاص، از ورود آن‌ها به اماکنی که برای تفریحات سالم تدارک دیده شده‌اند جلوگیری شود.

او عنوان کرد: شورای شهر و شهرداری که متولی بسیاری از این امکان هستند، باید در این زمینه برای همیشه یک تصمیم منطقی بگیرند و جلوی این گونه اقدامات مخالف با حقوق شهروندی را بگیرند.

جلسه آموزشی ناظرمسئولان انتخابات شهرستان قم


جلسه آموزشی ناظر مسئولان هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان قم به تازگی در مصلای قدس قم برگزار شد.

در این جلسه که با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد، ناظرمسئولان شهرستان قم ملزومات شعبه‌های اخذ رای را تحویل گرفته و با نحوه باز و بسته کردن صندوق‌ها و نحوه نوشتن فرم صورت جلسات تجمیع آرا آشنا شدند.

گفتنی است امسال در استان قم، برای ۶۰۴ صندوق شهری، هر صندوق ۴ ناظر و برای ۱۱۸ صندوق روستایی، هر صندوق ۳ نفر، ناظر در نظر گرفته شده است.

تمهیدات کرونایی در شعب اخذ رای

بر اساس اعلام مسئولان برگزاری انتخابات  تمهیدات لازم برای برگزاری  انتخابات ۲۸ خرداد در استان فراهم شده است.


به گفته باقریان، معاون فنی مرکز بهداشت استان قم گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، علاوه بر افزایش ساعت رای گیری، تدابیر لازم برای اعمال دستورالعمل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای اندیشیده شده است.

او با اشاره به گندزایی، وجود وسایل ضدعفونی، ماسک و تهویه مناسب در شعب اخذ رای عنوان کرد: ۸۰ ناظر بهداشتی در شعب اخذ رای تردد خواهند داشت و بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.


معاون فنی مرکز بهداشت استان قم  تاکید کرد: مردم  می توانند با خیال راحت پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار